Kom nu UD over de stepper! Løb, gå, dyrk sex, læs en bog, syng falsk - I dont care! Just do something - ELSE and more!



Jeg har netop lånt en bog på biblioteket. Den hedder 'At Leve Ædru'. Den er forfattet af AA-medlemmer. 
Den henvender sig ikke kun til alkoholikere. Den henvender sig til alle, der ikke fører en sober livsstil. 
Alle steder i bogen hvor alkohol eller spiritus står nævnt, kan man ligeså snildt bytte ordet ud med 'hash', 'weed' eller 'pot'. Eller en tredje substans man har gjort sig til slave af, bruger hver dag eller på tidspunkter der ligger uden for normalen!

Skriveriet kommer naturligvis ind på, hvad pokker man skal gøre, for at udfylde det tomrum der selvfølgeligt opstår, når man ikke længere holder sig beskæftiget med at ryge eller drikke. 
Totalt kliché-anordning - men klicheer eksisterer jo af en årsag og selvom det virker helt lavpraktisk og irriterende 'nemt', så virker det altså bare at:

.... gå den fucking tur.... eller hvad man nu har lyst til. Personligt holder jeg beskæftiget mig med følgende:

Løb - gud bedre det. Alle der kender mig vil tro, at jeg er blevet tosset. Nævner det for at understrege, at man virkelig kan 'risikere' at få nogle nye, utrolige hobbyer og lyster når misbruget ophører. 

Netop gåture - Det kan godt lyde lidt kedeligt. Og det er det egentlig også! Men man kan bare ikke underkende, at den tid du bruger på at gå, den tid bruger du ikke på at mishandle dig selv. Det er motion, om man vil det eller ej, det styrker dit sind, dit kredsløb og forbedrer udgangspunktet for en god søvn. Og god søvn er vi jo ikke ligefrem rige på. Slet ikke når vi lige et stoppet med en vane som vanligt indtag af euforiserende midler. 

Arbejde med heste - Jeg har arbejdet med galopheste i nogle år. Som aktiv på galopbanen og hos to trænere. Men nu har jeg overskud til at fordybe mig. Jeg synes det er mere spændende at læse og lære om dyrenes sundhed. Jeg har nemmere ved at være til stede når jeg er på hesteryg eller i stalden (safety first!) og min krop er jo generelt MEGET sundere, og jeg ser derfor hurtigere resultater af den fysiske indsats. 

Blogger og lærer nye ting - Jeg er blevet vild med at ventilere via blog-genren og min instagramprofil bærer i højere grad præg af ting jeg synes der spændende, istedet for selfies jeg synes er spændende. Fokus har ligesom skiftet og jeg har fundet en gedigen lyst til at lære fra mig og lære mere om områder som: spiritualitet, helse, filosofi, religion, 

Pole-dancing - Det er gået op for mig, at jeg er langt mere aseksuel og har en vag sexlyst, når jeg er påvirket af joints. (Og for at være ærlig, så er det altså ikke kun mund og øjne der har det med at tørre ud, når man har røget....) Og i mange år har jeg simpelthen synes, at det var noget opreklameret hejs. Indtil jeg mødte mit match - både i en unik mand men også i en nyfunden soberhed. For at sætte mere fut under kedlen, er jeg begyndt til poledancing. For virkelig at (frem)dyrke min sassy- og sexyness og i øvrigt for at fitness/flextræne uden at gå i fitnesscenter. Det er til at betale, man kan træne ofte og det er utroligt fleksibelt med forskellige hold og undervisere. Og jeg føler mig virkelig hot hot når jeg går derfra. 

Nå ja - og sex! - Sober sex kan i dén grad anbefales. Det freakede mig faktisk lidt ud i starten - også her spillede filteret en stor rolle - åbenbart? Men der gik altså ikke lang tid før, at jeg nu med sikkerhed kan sige, at sobert er sexet! Meget mere sexet! Og for engang skyld ønsker jeg mig mere af det!

Så hvad venter du egentlig selv på? Hvad end du skal gøre op med dårlige vaner eller ej - så er det vel altid sundt at spørge sig selv - "bruger jeg egentlig min tid til noget spændende? eller... "trænger jeg bare til en ny hobby?"
 
Og behøver jeg at tilføje, at jeg stadig er cleanere end nogensinde? Det betyder bare, at alle kan gøre det. For jeg havde aldrig forestillet mig, at jeg skulle nå hertil selv eller finde styrken og nosserne til at undvære røg! Lad mig være din målestok for, hvor stor din egen mulighed for succes er! 







Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Kæreste eller begæreste?

Arenaer og 'safe spaces' i opbrud

Av, det stikker