FACK mig, jeg har en dag!

Nogle gange synes jeg fandme at det er hårdt at være menneske. Eller sjæl i en menneskekrop. 
Nogle dage forstår jeg godt hvor jeg skal hen. Og jeg forstår at holde eksistentielle spørgmsål på afstand. Nogle dage tror jeg endda at jeg har svarene på dem. 

Den ene dag føler jeg mig hel og i zen. Andre dage leder jeg efter fokus og får paradoksalt nok lyst til at drukne mig i stimulanser der ikke bidrager til at holde det. Der er heldigvis langt fra lyst til handling. Og så er der ikke andet for, end at stå lortet igennem. 

Og nu skal jeg fortælle hvorfor...
.. Fordi løsningen på ensomheden er ikke at drukne sig i mænd, sex eller platoniske forhold.
.. Fordi løsningen på tankemylder er ikke at ryge sig skæv eller drikke alkohol. 

Løsningen er at holde sig til det man tror på, og netop vide at troen gør mig stærk. På dage hvor aha-følelsen, zen-mode og den der indre helse-mama ikke stod op sammen med mig. På de dage er det vigtigt stadig at bede bønnen, sige tak, acceptere sig selv og sit ståsted, de kampe man valgte at tage og vige fra, huske på de tanker der på gode dage kommer af sig selv og booster dig endnu mere. 

I medgang og modgang. Med sig selv. Man er vel i et parforhold med sit sind og som tidligere skrevet om, så slipper man jo aldrig. Ikke EN dag slipper du for dig. Resten af tilværelsen vil være en evig test i selvaccepten. 

På dage hvor jeg føler mig alene, skal jeg huske at jeg er GOD til at være alene. Spørge mig selv - hvad frygter du i ensomheden? For spørgsmål er man nødt til at svare på! 

Idag har jeg en dag hvor jeg skal huske:
- at tålmodighed er en dyd. Livet blev ikke levet på én dag. 
- at ensomheden ikke kan kureres af et andet menneske. For de 'fuckers' forsvinder igen en dag. Af den ene naturlige - eller den anden uforståelige årsag. Men jeg må fandme ikke forlade mig! 
- at mennesker, inklusive mig selv bare er nogle, dog sjældent i ond mening, ass holes. Det kommer bare an på kontekst. 
- og dermed at tilgivelse (T-vitaminer) er KEY!
- at jeg fortjener lykke og kærlighed. Så meget! 



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Kæreste eller begæreste?

Arenaer og 'safe spaces' i opbrud

Av, det stikker