Hver dag - resten af dit liv


... skal du hænge ud med dig selv. Ikke én dag i tilværelsen kan du lukke døren eller kappe forbindelsen til dig. 

Ikke én dag kan du være en anden eller være foruden dig selv. Du er det ultimative menneske i dit liv - du er dit udgangspunkt og din egen fastansatte rejsemakker i både det fysiske og hinsides liv. Så det gælder godt nok om, at kunne holde sig selv ud i længden. Måske endda i evigheden.

Skræmmende? Måske. Mange får psykologisk hikke, blot ved tanken om at skulle følges med et andet menneske - bare noget ad vejen. Så jeg forestiller mig, at der kan opstå en hvis ængstelse kombineret med AHA-oplevelse, når vi indser at der er altså én person vi aldrig slipper for. Os selv. 

Jeg indså dette forleden. I en alder af 28 år. Idag er jeg klar til bringe mit potentiale for dagens lys, ikke spilde mere tid og gøre mig til den bedste udgave af mig selv. Ikke rigtigt for andres skyld - men SÅ meget for min egen!

Vi skal kunne stå inde for os selv, 'skulder ved skulder' med vores indre stemme - for vi skal som sagt tale sammen hver eneste dag resten vores dage.



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Kæreste eller begæreste?

Arenaer og 'safe spaces' i opbrud

Av, det stikker