ALLE de der fordele ved at kvitte røg


Jeg er stadig røgfri.  Jeg har manifesteret en virkelighed uden hash eller weed. Eller pot. Jeg tæller ikke engang dagene eller nætterne længere. Men jeg tæller succeserne.

Jeg opdager, at jeg er ved at få bugt med reaktionsmønstrene:
Jeg røg for at:
  • Hygge mig og slappe af. Idag hygger jeg MERE og slapper MEGET bedre af. 
  • Få gang i rengøringen, huslige projekter og lignende. Heldigvis er jeg meget huslig og elsker at få noget fra hånden. Jeg var bare ikke vant til, at gøre det uden røg. (Hjemme, ikke på job). Det fungerer heldigvis fint!
  • Dæmpe angsten for at falde i søvn - eller rettere sagt for at dæmpe angsten og tankemylderet fra jeg gik i seng til jeg faldt i søvn! Så nu læser jeg. Læser, læser, læser! Eller lytter til lydbøger. Eller falder i søvn til TV uden lyd. Jeg er stadigvæk ikke der, hvor jeg bare går i seng og ligger og lytter til stilheden. Jeg har stadigvæk brug for en form for stimulans. Men så længe det ikke er rygning, så er jeg glad. Jeg er til gengæld selektiv i mit valg af stimulans og læser derfor meget om spiritualitet og religion pt. 
  • Dæmpe/bekæmpe vrede, sorg og frygten af at være alene. Jeg kan skrive meget om det med frygt. Det får et indlæg for sig selv. For når dén er opløst, så er der ikke ret meget du ikke kan klare. Men i forhold til punktet her, så har jeg ikke længere lyst til at gå bedugget eller bedøvet igennem disse følelser. 

Jeg oplever en stor forbedring i min sundhed:
  • Det niver ikke længere. Uh, jeg synes sku' altid at det stak lidt hist og her. I lungeregionen, i øverste del af maven, jeg fik nogle 'jag' inde i hovedet, havde generelt pletter og et stort 'net' på øjnene.
  • Jeg kan løbe uden at blive forpustet. Jeg har selvfølgelig også øvet mig med løbeture, det hjælper alt sammen. Men hvilken fantastisk fornemmelse, at man ikke syrer til eller bliver træt i samme grad som før. Jeg følte mig hurtigt 'forkrampet', 'mættet' eller 'ude af stand til' i forbindelse med sport. 
  • Jeg skal ikke længere bruge tid på at vågne. Når jeg slår min øjne op, så er jeg vågen. Bevares, vand i hovedet og kaffe på kanden skal der til MEN - jeg behøver ikke vente til over middag, med at føle mig til stede og klar på at tage informationer ind. 
  • Min HUD - Oh my... Skønhed kommer inde fra på så mange måder. Mit ansigt fremstår langt mere vågent, spændstig, ren og uden for mange talg-knopper, hudorme og lign. Efter bare 2-3 uger er fine linjer blevet finere (læs mindre tydelige). Når jeg lige anvender lidt makeup, så komplimenterer og fremhæver det istedet for at skjule og forbedre!
  • Ingen dårlig ånde! Føler ikke, at jeg behøver at forklare noget her!

Blot et par punkter, som jeg vågnede og følte trang til at dele med Jer. Der vil tilkomme flere, for faktum er, at jeg flere gange i løbet af min dag tænker: Ahhh, for helvede hvor er det fedt, at jeg ikke ryger mere! For dét her, eller dét her eller dét her, havde ikke været en mulig succes eller følelse hvis jeg have fortsat ufortrødent!


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Kæreste eller begæreste?

Arenaer og 'safe spaces' i opbrud

Av, det stikker